Trei categorii de comentarii gasim in mass media, alaturi de informatiile absolut esentiale despre colecistite, betii si iepurasele din cluburi.
Predomina cele pioase ca un sms: fie ca Lumina, sa va dea, sa va aduca etc. Comentatorii din aceasta categorie (sa-i spunem A) ne cer sa-i ajutam pe cei slabi si ar gratia toti mieii, daca nu ar fi traditia drobului pascal. Fiindca majoritatea romanilor se declara otodocsi de Paste si Craciun, sondajele impun televiziunilor acest tip de discurs, cu forta unui people-meter.
In categoria B pot fi inclusi cei care s-au saturat de corectitudinea religioasa, ataca dogmele, fac misto, sfideaza, rad de superstitii. Au publicul lor: o nisa destul de apropiata de main-stream. Cand 10 la suta sunt atei si 5 la suta crestini nedusi la Biserica, este vizata o cota de piata similara cu a lui Banica si al sau Dansez pentru tine.
Cei mai subtili (categoria C) arunca navodul dupa publicul din ambele extreme: declara ca-L iubesc pe Iisus, vor cozonaci si traditie, dar sunt scarbiti de lacomia popilor, opulenta BOR si faptul ca un prelat de vaza a vandut locuri la admiterea in Institutul Teologic.
O parere care se poate incadra intr-o categorie de mai sus este considerata blasfemie de celelalte categorii de comentatori.
Sa le oferim, deci, cateva blasfemii:
A) Mancati miei, chiar daca sunt dragalasi, fiinte gingase etc. Gratierea ar fi dramatica pentru specia din care fac parte: daca profitabilitatea fermelor de oi scade, oile vor fi inlocuite de capre, struti sau gaini. Sau poate de friptura din soia, ca sa tina postul de fite tot anul. Sunt impotriva importului de Lumina de la Ierusalim. E ca flacara olimpica, doar ca se scrie cu majuscule si nu o aduc unii imbracati doar in tricou si sort. Ștefan a ajuns Sfant fara sa aiba un Flutur care sa-i aduca o candela chinezeasca de Paste, cu avionul.
B) Mitr