Reţelele sociale au un cuvânt din ce în ce mai greu de spus când vine vorba de comunicare organizaţională.
Facebook, LinkedIn sau Twitter au un potenţial uriaş, folosit deja de jurnalişti, publicitari şi oameni de marketing sau comunicatori profesionişti. Deşi nu este primul lucru la care ne gândim când auzim cuvântul Facebook, reţelele sociale sunt un instrument de bază folosit în comunicarea internă.
La sfârşitul lunii martie, specialişti din Marea Britanie, Germania, Elveţia, Cehia, Slovenia, Portugalia şi Italia au vorbit, în Bucureşti, despre folosirea social media ca instrument de comunicare internă, în cadrul Internal Social Media Workshop, un eveniment dedicat rolului pe care reţelele sociale îl au în comunicarea organizaţională.
„Organizaţiile nu pot ignora reţelele sociale şi nu pot alege dacă să aibă sau nu social media în companii. Pentru generaţiile care se angajează, social media nu este ceva nou. Este parte din comportamentul lor, în felul în care comunică cu ceilalţi", a explicat pentru „Adevărul" Steve Doswell, preşedinte al Federaţiei Europene a Asociaţiilor Comunicatorilor de Business (FEIEA), invitatul special al workshopului.
Cum să-ţi cunoşti angajatul
„Cei care caută un loc de muncă fac alegerea pe baza felului în care organizaţiile folosesc social media. Companiile care nu se folosesc de reţelele sociale pot fi dezavantajate", întăreşte acesta. Totodată, specialiştii arată că, prin folosirea reţelelor sociale, companiile au ocazia să întrebuinţeze toate informaţiile care vin de la angajaţi şi să-i implice în comunicarea organizaţională.
„În trecut, companiile încercau să capete cât mai multe informaţii de la oameni, prin metode clasice, iar rezultatele nu erau întotdeauna foarte bune. Acum, dându-le angajaţilor şansa să discute direct cum se pot îmbunătăţi lucrurile la locul de muncă, poţi folosi crei