Google Chrome are sanse foarte mari ca, in cel mult 12 luni, sa devina cel mai popular browser de Internet la nivel mondial, urmand sa detroneze Internet Explorer din pozitia pe care acesta a ocupat-o mai mult de o decada.
Incepand cu partea a doua a anului 2009, Google Chrome a inregistrat un ritm de crestere egal cu cel in care IE a pierdut teren, iar acesta este doar unul din motivele reale de ingrijorare pentru cei de la Facebook, scrie cnet.com.
In iulie 2008, IE controla 68,5% din piata, potrivit Statcounter, in timp ce Chrome nici nu exista pe piata. Acum, browserul Microsoft a pierdut 34,8% din cota de piata, in timp ce Chrome controleaza azi 30,9% din totalul utilizarii de browsere.
Chrome a crescut cu un punct procentual in ultimele cateva luni, in timp ce IE a scazut cam cu acelasi procent, context in care totul este doar o chestiune de timp pana cand Google va domina piata browserelor.
De ce ar fi interesat Facebook, o companie care controleaza cea mai mare retea de socializare, de evolutiile de pe piata browserelor de Internet? Ei bine, raspunsul se gaseste in planurile ambitioase ale Google de a realiza Google + , asa numita "maduva sociala" a companiei.
Nu este niciun secret ca Google si Facebook se afla in razboi, iar Google si-ar dori sa ii taie avantul retelei Facebook. In joc se afla, nici mai mult, nici mai putin, decat controlul asupra Internetului, adica profituri ce pot urca la miliarde de dolari.
Desi a ajuns la 170 de milioane de utilizatori, Google +, ca un produs de sine statator, nu a reusit sa aiba nicio influenta vizibila in evolutia pe piata a Facebook in ultima perioada.
Google + a fost creat pentru a unifica toate produsele Google. Google isi doreste sa devina un fel de Voltron - fiecare piesa in sine (Gmail, Chrome, Android, Google Search,