Una dintre cele mai mari companii ale statului continuă să înregistreze scăderi atât la capitolul vânzări, cât şi la profit. Tendinţa durează de cinci ani şi denotă lipsa de strategie a conducerii şi perspective tot mai proaste pentru Moldtelecom.
În anul 2011 vânările companiei de stat Moldtelecom au constituit 2,24 miliarde de lei în scădere cu 7% față de anul 2010, arată raportul anual al întreprinderii. La capitolul profit căderea este mai abruptă de circa două ori, până la 202 milioane de lei. Datele arată că rezultatul înregistrat la vânzări este cel mai prost din anul 2007, iar la profit din ultimii 10 ani.
Specialiştii spun că evoluţiile Moldtelecom sunt logice în condiţiile în care are loc o recesiune pe piaţa telefoniei fixe cauzată, pe de o parte, de intensificarea fenomenului de substituţie a serviciilor de telefonie fixă cu cele mobile, iar, pe de altă parte, de diminuarea consumului serviciilor de telefonie fixă provocată de criza economico-financiară din ţară.
Cea mai mare companie de telefonie fixă din Moldova a înregistrat o scădere de circa 15% a vânzărilor
Privatizare incertă
Autorităţile analizează deja de mai mult de 10 ani posibilitatea privatizării companiei Moldtelecom, pentru a putea atrage investiţii şi mai ales tehnologii noi. O decizie privind scoaterea la mezat a monopolului telefoniei fixe aşa-şi nu a fost luată.
Vicepremierul Valeriu Lazăr, a declarat recent în cadrul unei emisiuni TV că în acest sens există două opţiuni: să se mai aştepte, pentru că e un început de recesiune în regiune şi va fi dificil de obţinut un preţ bun pentru Moldtelecom şi a doua este ca operatorul de telefonie fixă să fie vândut cât mai rapid.
Roman Chircă, directorul Institutului Economiei de Piaţă crede că în condiţiile în care sectorul de telefonie fixă va dispărea treptat în următorii ani, ar fi mai logică vânzarea com