Subway, cel mai mare lanţ de restaurante fast food din lume, a deschis săptămâna trecută prima unitate în România, urmând ca în patru ani numărul unităţilor să ajungă la 40. Astfel, Subway intră în competiţie directă cu alte trei lanţuri, respectiv McDonad's, KFC şi Burger King, francize care deţin în total 112 magazine pe o piaţă fast food în stagnare, estimată la peste 500 de milioane de euro.
"Am primit numeroase cereri de la persoane interesate să cumpere franciza. Am analizat atent piaţa românească şi am descoperit că există oportunităţi excelente pentru lanţul Subway. Credem că există o cerere tot mai mare de noi branduri gastronomice. Românii caută mâncare de calitate, servită repede", a precizat, pentru gândul, Rumen Radev, agent de dezvoltare al lanţului american. Întrebat ce estimări şi-au făcut cu privire la vânzările din România, Radev ne-a declarat că "nu ne-am stabilit încă o sumă".
Taxa iniţială pentru o franciză Subway deschisă într-un stat din Europa variază între 7.500 şi 10.000 de euro, la care se adaugă investiţia în restaurant. În total, un european interesat să-şi deschidă un restaurant Subway trebuie să scoată din buzunar între 99.000 de euro şi 220.000 de euro, în funcţie de planul de franciză ales. După lansare, francizaţii plătesc un procent săptămânal de 8% din cifra de afaceri pentru roialităţile de franciză şi 4.5% pentru fondul de advertising.
Foto: Cristian Ştefănescu (dreapta), cel care deţine franciza pentru restaurantul din Piaţa Victoria, participă la evenimentul de lansare a lanţului de magazine Subway în Bucureşti // Octav Ganea // Mediafax Foto
Bucureştenii dornici de un"SUB" au stat la coadă zeci de minute
La inagurarea Subway din Capitală a participat şi Mark Gitenstein, ambasadorul Statelor Unite în România, alături de soţia sa Libby. Unitatea din Piaţa Victoria are o suprafaţă de 150