Un pilot al Air Canada, care tocmai se trezise dupa o perioada de odihna in timpul unui zbor de noapte, a crezut ca avionul se va lovi de un altul care venea din fata si a plonjat brusc, ranind 16 persoane, potrivit unui raport de ancheta publicat luni, potrivit Mediafax.
Aparent victima trezirii din somn si, "probabil confuz si dezorientat", copilotul a considerat planeta Venus un alt avion, dupa care a crezut, in mod eronat, ca un avion al armatei americane, vizibil cu ochiul liber, se indreapta spre el, arata un document al Biroului pentru securitatea transporturilor din Canada.
De fapt, avionul era la 300 de metri deasupra si nu prezenta niciun pericol. Incidentul s-a produs in noaptea de 13 ianuarie 2011 in cazul unui avion care se deplasa intre Toronto si Zurich, la jumatatea drumului, deasupra Atlanticului, in timp ce avionul era pe pilot automat, precizeaza raportul. Cand copilotul a impins mansa, avionul a plonjat brusc 120 de metri, apoi capitanul a reluat rapid comanda si a urcat la 243 de metri.
Paisprezece pasageri si doi membriai echipajului au fost raniti in timpul manevrei. Ei nu purtau centurile de siguranta, desi semnalul luminos le indicase acest lucru cu 40 de minute mai devreme, avionul apropiindu-se de o zona cu turbulente. Zborul a continuat fara incidente.
La Zurich, sapte pasageri au fost dusi la spital, de unde au fost externati la scurt timp. "Odihna la comenzi" este autorizata pe rand la avioanele de linie. Ea poate dura pana la 40 de minute, dupa care pilotul trebuie sa nu preia comanda timp de cel putin 15 minute, pentru a fi sigur ca s-a trezit. Un pilot al Air Canada, care tocmai se trezise dupa o perioada de odihna in timpul unui zbor de noapte, a crezut ca avionul se va lovi de un altul care venea din fata si a plonjat brusc, ranind 16 persoane, potrivit unui raport de ancheta publicat l