Fraţii Pavăl din Bacău, proprietarii reţelei de bricolaj Dedeman, liderul pieţei locale de profil, vor să-şi măsoare forţele şi în alte ţări din regiune, precum Bulgaria, Grecia sau Turcia, după ce au acoperit cele mai mari oraşe din România.
Dedeman a ajuns pe plan local la o reţea de 27 de magazine şi vânzări de 476 de milioane de euro anul trecut, compania operând cu o marjă netă de profitabilitate cuprinsă între 8% şi 13% în perioada 2006-2010. În acest an mai urmează patru-cinci deschideri la nivel local, după care miza va fi mutată pe pieţele din regiune.
"În a doua jumătate a acestui an vom merge să analizăm la faţa locului ţările din regiune, precum Bulgaria, Turcia, fosta Iugoslavie şi, de ce nu, Grecia", a declarat pentru ZF Dragoş Pavăl, directorul şi acţionarul majoritar al Dedeman.
Cele mai mari reţele de bricolaj din aceste ţări sunt Praktiker (liderul pieţei din Bulgaria şi Grecia în 2010), BauMax (23 de magazine în Slovenia, Croaţia, Bulgaria şi Turcia) sau firma Koctas, liderul pieţei din Turcia, cu 36 de magazine.
"Avem o serie de studii privind piaţa de bricolaj din aceste ţări, dar sunt vechi de doi ani. Trebuie să vedem ce s-a întâmplat între timp, cum au evoluat în ultimii ani. Pe baza analizelor comparative şi ţinând cont de potenţialul pieţelor vom decide care va fi prima ţară în care vom face pasul spre exterior", a mai spus Pavăl.
Fraţii Pavăl din Bacău, proprietarii reţelei de bricolaj Dedeman, liderul pieţei locale de profil, vor să-şi măsoare forţele şi în alte ţări din regiune, precum Bulgaria, Grecia sau Turcia, după ce au acoperit cele mai mari oraşe din România.
Dedeman a ajuns pe plan local la o reţea de 27 de magazine şi vânzări de 476 de milioane de euro anul trecut, compania operând cu o marjă netă de profitabilitate cuprinsă între 8% şi 13% în perioada 2006-2010. În acest an mai urmează patru-ci