Românii lasă în luna aprilie în comerţul modern circa 800 de milioane de euro, cu 25% mai mult decât într-o lună normală, potrivit calculelor ZF pe baza datelor anunţate de retaileri înainte de Paşte.
Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, părerile sunt împărţite. Astfel, Billa anunţa vânzări în creştere, în timp ce Selgros spunea că puterea de cumpărare nu a crescut, dar nici nu a scăzut, de aceea estimarea e de stagnare.
Pentru jucătorii din comerţul modern luna decembrie şi cea în care pică Paştele sunt cele mai bune din an, deoarece indiferent de situaţia economică românii fac cumpărături. Comercianţii estimau în urmă cu circa două săptămâni pentru luna aprilie creşteri de 20-30% faţă de o lună normală.
ZF a luat o medie de 25% ca avans al vânzărilor în aprilie comparativ cu o lună normală. De asemenea, pentru decembrie ZF a luat în calcul un avans similar. În aceste condiţii, vânzările ce vor fi realizate de comerţul modern în aprilie se ridică, potrivit calculelor ZF, la circa 800 mil. euro, la o piaţă totală de circa 8 mld. euro. În totalul de 800 mil. euro sunt cuprinse atât achiziţiile de alimente, cât şi cele de îmbrăcăminte, electrocasnice şi alte produse non-alimentare.
Românii lasă în luna aprilie în comerţul modern circa 800 de milioane de euro, cu 25% mai mult decât într-o lună normală, potrivit calculelor ZF pe baza datelor anunţate de retaileri înainte de Paşte.
Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, părerile sunt împărţite. Astfel, Billa anunţa vânzări în creştere, în timp ce Selgros spunea că puterea de cumpărare nu a crescut, dar nici nu a scăzut, de aceea estimarea e de stagnare.
Pentru jucătorii din comerţul modern luna decembrie şi cea în care pică Paştele sunt cele mai bune din an, deoarece indiferent de situaţia economică românii fac cumpărături. Comercianţii estimau în urmă cu circa două săptămâni pen