Marii retaileri si-au adaugat in „cosuri" 43 de magazine noi in primele trei luni ale anului curent, cel mai expansiv fiind Mega Image, cu un plus de 17 unitati. Din bilantul trimestrial nu au lipsit iesiri de jucatori si nici inchideri de magazine.
Belgienii de la Mega Image au inceput anul in forta si au ajuns sa marcheze, intr-un singur trimestru, 17 inaugurari. Spre comparatie, retailerul a deschis 33 de unitati in 2011. La finalul lunii martie 2012, retailerul numara 107 supermarketuri sub brandul Mega Image si alte 15 magazine de proximitate Shop & Go. Planul de expansiune pentru anul in curs vizeaza un total de 80 de unitati, potrivit unor informatii din presa. Asta ar insemna ca, pana anul viitor, belgienii ar putea avea 200 de magazine in Romania.
Aceeasi tinta de 200 de magazine pana la finele anului curent are si discounterul Lidl (Germania), un alt operator expansiv. Nemtii au inaugurat in primul trimestru 7 noi spatii care s-au adaugat celor 129 detinute deja. Retailerul are in vedere nu numai expansiunea retelei, ci si deschiderea unui de-al treilea centru logistic, in zona Clujului. Lidl a intrat pe piata locala prin preluarea celor 107 unitati Plus Discount la inceputul lui 2010.
La fel ca si anul trecut, Carrefour a mizat pe extinderea retelei de supermarketuri in primul trimestru din 2012. Astfel, retailerul a deschis 3 noi supermarketuri (Carrefour Market) precum si alte 3 magazine in franciza (Carrefour Express). La sfarsitul lui martie, retailerul francez avea 79 de unitati, dintre care 25 hipermarketuri, 50 supermarketuri (Carrefour Market) si 4 magazine de proximitate (Carrefour Express).
* Sursa: calculele Wall-Street.ro; Metro - 26 unitati cash & Carry Metro si 6 unitati Metro Punct; Carrefour - 25 hipermarketuri (Carrefour), 50 supermarketuri (Carrefour Market) si 4 magazine de