Cu patru zile înaintea primului tur al prezidenţialelor din Franţa, un sondaj de opinie arată că alegătorii sunt mai degrabă decepţionaţi de campania electorală. Semn rău întrucât această stare de spirit riscă să "îngroaşe" rândurile absenteiştilor.
Există şi un punct pozitiv în acest prim bilanţ de campanie. În ultimele săptămâni, mai exact de la ultimul sondaj de acest gen realizat pentru ziarul catolic La Croix, părerea francezilor despre nivelul dezbaterilor s-a mai ameliorat.
La punctele negative este însă de trecut în continuare procentul extrem de ridicate - 62 la sută - de francezi, adică aproape două treimi, care consideră că dezbaterile sunt în continuare deprate de a răspunde procupărilor lor.
Morala este că după 5 astfel de sondaje de opinie, adică din decembrie şi până azi, interesul pentru campania electorală nu a decolat cu adevărat. "Între 60 şi 70 de procente dintre francezi nu mai au încredere în clasa politică, nu mai cred că aceasta este capabilă să le rezolve problemele" notează directorul institutului de sondaje care a realizat acest studiu.
Felul în care s-a derulat campania ar fi în cauză: multiplicarea surselor de informaţii - mitinguri, purtători de cuvânt, reţele sociale, cărţi, televiziune, samd - toate acestea au accelerat lucrurile, i-au obligat pe oameni să reacţioneze în continuu fragilizând astfel capacitatea de reflexie şi de analiză pe principalele teme.
S-a sărit de la un subiect la altul fără a-l aprofunda cu adevărat, o tendinţă foarte departe de preocupările franeczilor care dimpotrivă caută stabilitate şi explicaţii. Anumiţi candidaţi ies mai bine faţă de alţii din această analiză.
Astfel socialistul François Hollane rămâne mai departe cel care "propune cele mai bune soluţii pentru problemele de zi cu zi".
Pe locul doi se clasează preşedintele-candidat Nicolas Sarkozy iar pe al tr