În timp ce vânzările de autoturisme au scăzut în primul trimestru, numărul înmatriculărilor de autovehicule noi din România a urcat în prima parte a anului cu 44,3% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, la 13.965 unităţi, reprezentând cea mai abruptă creştere din UE, potrivit datelor prezentate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
În luna martie, înregistrările de automobile noi au crescut în România cu 29%, de la 3.793 la 4.902 unităţi.
Pe total piaţă, numărul înmatriculărilor de vehicule noi a urcat în martie cu 17,9%, la 6.871 de unităţi, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Dacia, cea mai populară marcă de maşini
Potrivit DRPCIV, cea mai populară marcă în martie a fost Dacia, cu 1.159 de autoturisme înregistrate, în urcare cu 31,7% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut. Compania românească este urmată în top de Ford (729 unităţi), Volkswagen (598), Skoda (419) şi Renault (248).
Piaţa auto UE măsurată după înmatriculările de automobile noi a scăzut în primele trei luni cu 7,7%, de la 3,589 milioane la 3,312 milioane unităţi. În martie, numărul înmatriculărilor din UE a coborât cu 7%, la 1,453 milioane unităţi, minimul ultimilor 14 ani.
În Germania, cea mai mare economie europeană, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut în primul trimestru cu 1,3%, la 773.636 unităţi.
Marea Britanie a înregistrat un avans uşor, de 0,9%, la 563.556 unităţi, devenind a doua mare piaţă europeană, după ce înmatriculările din Franţa au scăzut cu 21,6%, la 507.830 automobile noi.
Devenită a patra piaţă din UE, Italia a marcat în primul trimestru o scădere de 21%, la 406.907 înmatriculări.
Portugalia a avut cea mai puternică scădere din Europa, de 48,4%, de la 45.577 la 23.511 unităţi.
În clasamentul co