Românii lasă în luna aprilie în comerţul modern - hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash & carry şi cele de tip discount - circa 800 de milioane de euro, cu 25% mai mult decât într-o lună normală, potrivit calculelor ZF pe baza datelor anunţate înainte de Paşte de retaileri.
Vânzările jucătorilor din comerţul modern au fost rotunjite de sărbătorile pascale, care au picat în acest an în luna aprilie, şi au început să se simtă în coşurile românilor şi în buzunarele comercianţilor încă din primele zile ale lunii.
ZF a luat o medie de 25% ca avans al vânzărilor în luna aprlie comparativ cu o lună normală. De asemenea, pentru luna decembrie ZF a luat în calcul un avans similar. În aceste condiţii, vânzările ce vor fi realizate de comerţul modern în luna aprilie se ridică, potrivit calculelor ZF, la circa 800 de milioane de euro, la o piaţă totală de circa 8 mld. euro.
În totalul de 800 mil. euro sunt cuprinse atât achiziţiile de alimente, cât şi cele de îmbrăcăminte, electrocasnice şi alte produse nonalimentare.
În fiecare an, retailerii aşteaptă luna decembrie şi luna în care pică Paştele pentru a-şi rotunji veniturile deoarece este o tradiţie în România ca indiferent de condiţiile economice masa să fie plină de sărbători. Deşi retaileri au spus în ultimii ani că românii nu îşi mai încarcă coşurile la fel ca în perioada de boom, ei văd creşteri comparativ cu o lună normală.
Cu două săptămâni înainte de Paşte retailerii spuneau că a început deja să se simtă apropierea sărbătorilor, numărul clienţilor din magazine crescând. Sorana Georgia, directorul executiv al lanţului de supermarketuri Billa, spunea la începutul lunii aprilie că de obicei în ultimele două-trei săptămâni înainte de Paşte încep să se simtă creşterile în volumul vânzărilor, cu un apogeu în cele câteva zile de dinainte de sărbători.
@