În „inima“ celei mai puternice economii europene, nimeni nu se culcă pe-o ureche. Locuri de muncă, industrie, turism – domenii în care noţiunea de „prea mult“ nu există. Iar noul Aeroport Berlin Brandenburg se asigură de acest lucru.
Eu bat în lemn când vorbesc de boli şi de pierdutul actelor. Neamţul care stă în faţa mea bate în lemn imediat după ce spune „economia, mulţumim lui Dumnezeu, merge bine". Este director în cadrul lanţului hotelier Melia, care operează 22 de unităţi în Germania. La nivel anual, hotelul pe care-l conduce, aflat pe agitata şi exclusivista Friedrichstrasse, este ocupat în proporţie de 80% - procent la care unii hotelieri autohtoni nu visează nici măcar de sărbători.
45.000 de noi locuri de muncă
Iar lucrurile vor merge şi mai bine, acum, cu noul aeroport, îmi spun toţi cei cu care stau de vorbă - de la şoferi de taxi, directori de companii şi până la barmani. În prezent, în Berlin operează alte două aeroporturi - Tegel şi Schönefeld.
Primul se va închide până la finalul acestui an, iar Schönefeld, aflat în apropierea noului aeroport, va fi folosit în scopuri guvernamentale. Pentru nemţi, Aeroportul Berlin Brandenburg, care va fi inaugurat la 3 iunie, înseamnă 45.000 de noi locuri de muncă - într-o ţară cu o rată a şomajului aflată la 5,7%, minimul-record din istoria modernă a Germaniei.
Pentru români, înseamnă zboruri directe între Bucureşti şi Berlin, care în prezent nu sunt disponibile, singura opţiune fiind zborurile cu escală la München sau Frankfurt.
5.000 de persoane lucrează zilnic la construirea aeroportului. Lucrările au început în septembrie 2006, după mai bine de 10 ani de planificări, proiecte şi aprobări.
Acum, câte 10.000 de persoane participă în fiecare zi la simulări pentru a se asigura că unitatea va face faţă celor 27 de milioane de pasageri care vor trece