Magazinele Nissa, un business românesc de familie, au apărut pe piaţa locală în urmă cu circa şapte ani, când brandurile internaţionale precum Zara sau H&M fie nu se gândeau la România, fie testau apele doar cu francize.
Şapte ani mai târziu, pe o piaţă inundată de nume mari de modă, magazinele Nissa îşi fac loc în centrele comerciale din marile oraşe ale ţării şi în spaţii stradale strategic amplasate în centrele oraşelor.
"Este dificil să faci afaceri în România în contextul economic actual. Există însă avantajul că, odată cu intrarea de noi competitori, a crescut oferta şi românii nu îşi mai fac cumpără¬tu¬rile în străinătate la fel de mult", spune Denisa Radian, care a intrat în afacerile de modă în 2001, împreună cu sora şi mama sa.
Cele trei românce s-au axat iniţial pe producţie, pentru ca ulterior să se orienteze şi spre retail, deschizând magazinele Nissa.
Denisa Radian explică însă şi că brandul Nissa este pus la adăpost de concurenţa brandurilor mass-market. Brandurile grupului Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho), precum şi H&M, New Yorker sau C&A sunt branduri mass-market deoarece businessul lor se bazează pe vânzarea unei cantităţi mari de marfă.
"Clientela noastră este mai atentă la detalii, la confort şi apoi la raportul calitate-preţ. Este avizată, mai greu de satisfăcut însă este constantă", a mai spus Denisa Radian.
Denisa Radian mai spune despre clienta Nissa că are în medie 35 de ani, are carieră şi venituri peste medie.
Povestea unui business de 9 milioane de euro
Primele două magazine Nissa au fost la Craiova, unde este şi sediul social al companiei. Ulterior, lanţul de magazine Nissa s-a extins şi în Bucureşti şi în principalele oraşe ale ţării, ajungând să deţină astăzi 12 unităţi.
"Ultimul deschis este magazinul din centrul comercial Electroputere din Craiova, î