* Televiziunea publică - al şaselea an consecutiv pe pierdere
* Deficitul TVR s-a ridicat, anul trecut, la 160 milioane lei, cu doar 2 milioane de lei mai puţin decât în 2010
Veniturile din publicitate înregistrate, anul trecut, de Televiziunea Română au fost cu 24,06% mai mici faţă de cele din 2010, potrivit Raportului TVR pe 2011, depus joia trecută la Parlament.
Acesta arată că "veniturile din publicitate raportate de Regia de vânzări «Splendid Media», în perioada 01.01.2011 - 30.09.2011 (9 luni), au fost în valoare de 4.879.967,73 euro. Suma de mai sus este diminuată de rebate-ul acordat agenţiilor, comisionul «Splendid Media» în valoare de 5% şi valoarea minutelor neacordate. În perioada octombrie - decembrie 2011 (trei luni), vânzările de publicitate au fost realizate de către Direcţia Marketing şi Vânzări, care a redefinit politica de vânzare realizând un mix integrat al vânzărilor clasice, inventarul GRP's, proiecte speciale şi venituri din proiecte cu fonduri europene, proiecte de PR şi sponsorizare. Preluarea activităţii de vânzare, planificare şi management al vânzărilor s-a făcut într-un interval de 10 zile, departamentul având un număr de patru persoane dedicate. Veniturile din publicitate (...) în perioada octombrie - decembrie 2011 (3 luni) sunt în valoare de 2.346.102,24 euro net".
Potrivit Raportului TVR, scăderea veniturilor din publicitate s-a datorat mai multor factori, printre care se numără obligativitatea plasării publicităţii între programe; scăderea continuă a bugetelor de publicitate; diminuarea interesului clienţilor pentru vânzările clasice de publicitate şi reorientarea unui procent semnificativ pe zona online, dar şi direcţionarea bugetelor către proiecte integrate de media, mult mai inovative; lipsa pauzelor şi nealocarea a opt minute de publicitate pe aproape toate tronsoanele orare, mai ales în prime time, di