Reabilitarea DN 14, Sibiu-Mediaș-Sighișoara, trebuie finalizată în februarie 2013, însă executantul, Strabag Viena, n-a terminat nici măcar proiectarea. E unul dintre cele mai proaste drumuri naționale într-o zonă turistică de interes maxim. Sursa: Traian Deleanu
Vreo 40 de km de marcaj rutier de culoare galbenă, trei podețe sparte unde se circulă pe un singur fir, un excavator care a săpat șanțul la ieșirea din Sibiu și vreo doi muncitori care păzesc, în câmp, câteva casete de beton. Așa arată șantierul celor de la Strabag, care, de nouă luni, sunt așteptați să înceapă reabilitarea DN 14, Sibiu – Mediaș – Sighișoara.
Au trecut 400 de zile și nici nu s-au apucat
Compania națională de autostrăzi și drumuri naționale din România (CNADNR) a dat 38,7 milioane de euro pe mâna celor de la Strabag, pentru a proiecta și reabilita mai bine de 80 de km din DN 14, care leagă Sibiul de Sighișoara, via Mediaș. Potrivit contractului semnat în 31 ianuarie 2011, primele 150 de zile trebuiau folosite pentru realizarea proiectului de reabilitare.
Ca în poveștile cu zâne și proști, de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor au trecut 400 de zile și Strabag încă „moșmondește” la proiectarea lucrărilor. Abia zilele trecute, în apropierea Sibiului au fost scoase câteva utilaje în drum, iar marcajul rutier a fost vopsit cu galben între Sibiu și Mediaș.
Bâlbâiala proiectării
Dacă ar fi fost să respecte contractului, cei de la Strabag ar fi trebuit să înceapă lucrările de reabilitare la finele lui iulie 2011 și să le termine în februarie 2013. Însă proiectul a fost terminat cu două luni întârziere. Documentul a avut nevoie de completări, susțin reprezentanții CNADNR, care au cerut modificarea proiectului.
Apoi au apărut probleme în ceea ce privește banii, Strabag subcontractând partea de proiectare, iar modificările au impus noi negocieri pe su