Pentru cei care activează pe o piaţă de nişă, pe care jucătorii clasici nu au intrat decât cu o gama limitată de produse, „marele retail, online sau offline, nu reprezintă deocamdată un pericol”, comentează Olivia Nechitoaia, proprietara site-ului biobunătăţi.ro, cu vânzări de circa 100.000 de euro, tendinţa jucătorilor clasici din comerţul modern autohton de a-şi deschide magazine virtuale (vezi Metro Office Direct).
„Bătălia în online se dă pe preţ şi pe gamă, acolo îi vor domina imediat pe retailerii mici de produse de larg consum, însă noi suntem, deocamdată, în afara zonei de . Piaţa bio e foarte diferită de cea a produselor convenţionale şi aici luptele se duc altfel, şi sunt concentrate în special pe atragerea de clienţi din zona ne-bio”, este de părere Olivia Nechitoaia.
Oricum, continuă ea, „în online nu sunt foarte multe site-uri de succes specializate în cumpărături de produse de larg consum, şi aceasta pentru că tendinţa românului este să se ducă la magazin atunci când are nevoie de pâine, lapte şi ulei, aşa că marii retaileri nu vor avea prea mult de măturat”.
BioBunătăți, primul supermarket din .ro dedicat exclusiv alimentației ecologice, dar și naturale, se diferențiază de alte magazine bio, ca BIOnatura sau NaturaMix, tocmai prin varietatea ofertei - peste 3.000 de produse, de la alimente ambalate și suplimente (spirulina, pudra de cacao, goji) până la produse pentru curățenie, cosmetice, haine pentru copii, plante și semințe pentru germinat, cărți pentru o viață sănătoasă, bijuterii ecologice și jucării.
Cât a fost investiția în biobunatati.ro, lansat în februarie 2011? Cel puțin15.000 de euro, spune antreprenoarea, banii fiind cheltuiți în „stocul de marfă“ – un lucru care o diferențiază în raport cu majoritatea magazinelor online, care nu au stocuri deloc, ci lucrează cu marfa din depozitele furniz