Bugetele de promovare ale companiilor ar trebui sa fie mai aproape de nivelul pe care oamenii il petrec pe un anumit canal media (televizor, presa, internet, etc), a declarat pentru Wall-Street.ro, Adrian Pavelescu, directorul general al Outbox, noua companie de digital lansata de Mercury 360, una dintre cele mai mari agentii de pe piata de publicatate.
Anul trecut, piata de media a fost in jurul a 300 de milioane de euro, cel mai mic nivel din ultimii sase ani, din care investitiile pe televiziune au totalizat aproape 200 de milioane de euro, internetul -34 de milioane de euro, OOH (panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare) - 30 de milioane, presa tiparita- 24 si radio 20 de milioane, conform estimarilor agentiei de media Initiative. In digital nu ai timp sa testezi „Comunicarea digitala este inca un mediu tanar in raport cu publicitatea traditionala. Brandurile mari, de traditie, si-au dezvoltat sisteme si proceduri bine puse la punct pentru publicitatea traditionala, iar pentru ei aceasta a devenit o directie sigura, despre care stiu ca functioneaza si pe care o prefera uneia care presupune riscuri. Digitalul este o piata in permanenta dezvoltare, cu foarte multe modele pe care nu ai timp sa le testezi, cu un grad mai mare de complexitate, deci cu un grad mai mare de risc. De aceea, cred ca bugetele de digital nu sunt inca la nivelul consumului de media digitala al utilizatorilor”, explica Pavelescu.
Desi in ultimii ani din ce in ce mai multi romani s-au conectat la internet sau au inceput sa-l foloseasca tot mai mult, televiziunea continua sa fie de departe mediul cel mai utilizat atat de consumatori cat si de advertiseri. Printre motive se numara faptul ca in Romania promovarea pe televiziune este ieftina, dar si faptul ca avem o rata foarte buna de acces la televiziune.
De exemplu, in jur de 80% dintre c