Proprietarii reţelelor Starbucks, care îşi făceau planuri în privinţa extinderii afacerilor în China, o ţară în care se bea în principal ceai, se confruntă cu o situaţie la care nu aşteptau: chinezii stau cu orele fără să comande ceva, iar, uneori, vin chiar cu mâncarea de acasă, relatează Reuters.
Însă conducerea Starbucks nu se lasă descurajată: „Dacă în ultimii zece ani, afacerea a vizat imigranţii şi turiştii, astăzi, principalii clienţi sunt rezidenţii chinezi", susţine aceasta.
Potrivit experţilor, tendinţa chinezilor de a întârzia mult într-un local şi nivelul scăzut al veniturilor explică de ce vânzarile în China sunt semnificativ mai mici decât în SUA sau alte ţări din Vest.
Dar nu numai veniturile scăzute reprezintă un obstacol în extinderea afacerilor Starbucks în China, ci şi faptul că majoritatea chinezilor beau foarte rar cafea, în medie trei ceşti pe an. Însă, notează Reuters, preţurile Starbucks sunt foarte ridicate în raport cu veniturilor în China.