Reabilitarea DN14, Sibiu-Mediaș-Sighișoara trebuia finalizat în februarie 2013, dar nici n-au început lucrările. Executantul, Strabag Viena, n-a terminat nici proiectarea. E unul dintre cele mai proaste drumuri naționale într-o zonă turistică de interes maxim.
Au trecut 400 de zile și nici nu s-au apucat
Compania națională de autostrăzi și drumuri naționale din România (CNADNR) a dat 38,7 milioane de euro pe mâna celor de la Strabag, pentru a proiecta și reabilita mai bine de 80 de km din DN 14, care leagă Sibiul de Sighișoara, via Mediaș.
Potrivit contractului semnat în 31 ianuarie 2011, primele 150 de zile trebuiau folosite pentru realizarea proiectului de reabilitare. Ca în poveștile cu zâne și proști, de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor au trecut 400 de zile și Strabag încă „moșmondește” la proiectarea lucrărilor. Abia zilele trecute, în apropierea Sibiului au fost scoase câteva utilaje în drum, iar marcajul rutier a fost vopsit cu galben între Sibiu și Mediaș.
Bâlbâiala proiectării
Dacă ar fi fost să respecte contractului, cei de la Strabag ar fi trebuit să înceapă lucrările de reabilitare la finele lui iulie 2011 și să le termine în februarie 2013. Însă proiectul a fost terminat cu două luni întârziere. Documentul a avut nevoie de completări, susțin reprezentanții CNADNR, care au cerut modificarea proiectului.
Apoi au apărut probleme în ceea ce privește banii, Strabag subcontractând partea de proiectare, iar modificările au impus noi negocieri pe sume. La începutul anului, cei de la CNADNR și-au dat seama că unul din cele mai jalnice drumuri naționale bate pasul pe loc la capitolul lucrări. „Constructorul are o întârziere față de contract de șase luni și consultantul va propune beneficiarului măsurile conform prevederilor contractuale pentru nefinalizarea la termen a lucrărilor”, arăta Dani