Un sondaj online al Consiliului Concurentei la care au fost validate 646 de raspunsuri apartinand persoanelor fizice a vrut sa identifice relatia consumatorilor cu asiguratorii, intreband daca le-a fost refuzata plata daunei atunci cand au folosit serviciile unui service auto care nu se afla pe lista sa de reparatori agreati. 41% dintre acestia au spus ca da, in cazul asigurarii RCA, si 32% in cazul CASCO. Pe de alta parte, un raspuns negativ au dat 38% pentru RCA si 37% pentru CASCO. "Asadar, situatii diferite, dar surprinzator de mare, totusi, numarul celor care au avut probleme cu asiguratorii pentru ca nu au mers la o unitate recomandata de acestia", concluzioneaza autoritatea.
Sondajul a fost efectuat in cadrul unei investigatii demarate in anul 2009 pentru cunoasterea pietei pieselor de schimb pentru automobile, piata care in 2010 a totalizat 5,9 miliarde lei. Chestionarul a continut 15 intrebari, fiind disponibil online aproximativ 3 luni de zile pe site-ul Consiliului Concurentei. La finalul perioadei alocate sondajului au fost validate 646 de raspunsuri apartinand persoanelor fizice.
Citeste intreg raportul de investigatie aici. In cadrul investigatiei au fost chestionate si societati de asigurare. Intrebate care sunt criteriile de selectie a comerciantilor de piese de schimb cu care colaboreaza, companiile au mentionat ca nu sunt impuse conditii de eligibilitate pentru furnizorii de piese de schimb. Orice furnizor care functioneaza in conformitate cu legea romaneasca poate sa incheie contract de colaborare.
Consiliul Concurentei subliniaza insa ca "urmarind conditiile cerute (sistem IT de interogare automata a bazei de date privind piesele comercializate, acoperire nationala, gama larga de repere auto, timp scurt de livrare) se constata ca pot fi indeplinite de furnizori de piese din categoria celor mari sau foarte mari, care a