Parcursul emisiunii "Fabrica de staruri“ în România demonstrează că nu tot ce vine din străinătate devine lider de audienţă. Sursa: TVR
Show-ul "Fabrica de staruri", produs după "Operation Triumph", un format apreciat în străinătate şi destinat în mare parte tinerilor, nu a avut parte de succesul aşteptat şi în ţara noastră.
Concursul este o coproducţie România - Republica Moldova, difuzat simultan pe TVR 1 şi postul moldovenesc Prime TV.
Concursul a avut, pe 17 martie, un debut de 335.000 de telespectatori pe TVR 1, potrivit Pagina de Media. Show-ul prezentat de Marius Vizante a luat-o, apoi, pe un traseu descendent, din punct de vedere al audienţelor.
Cea de-a doua ediţie a strâns în faţa televizorului 238.000 de telespectatori din întreaga ţară. Peste Prut, în 2010, "Fabrica de staruri“ a fost lider de audienţă.
Concursul a avut, iniţial, o cotă de audienţă de 35% pentru ca, mai apoi, să ajungă până la 57%, potrivit cotidianului moldovenesc "Timpul".
Mai mult, primele două sezoane ale show-ului au înregistrat recorduri de audienţă, conform site-ului Fabrica de staruri. Finala a avut nu mai puţin de 1.400.000 de telespectatori.
"Unul dintre motive poate fi structura concursului: jumătate dintre concurenţi sunt din Republica Moldova. Cât de interesant poate fi acest lucru pentru români?", a fost explicaţia editorului Pagina de Media, Petrişor Obae.
"Pe de altă parte, înaintea lansării, emisiunea nu a beneficiat de o promovare foarte bine susţinută. În general, talent show-urile sunt promovate foarte intens, pentru a aduce pe scenă cât mai mulţi concurenţi talentaţi. Din păcate, emisiunea nu a beneficiat de o asemenea promovare. Şi au mai fost probleme de semnal, remediate în prima ediţie", ne-a mai declarat editorul.
Un alt exemplu al paradoxului formatelor cumpărate, de succes în străinătate, însă nu şi în România, este