Cifra de afaceri a Ringier România a crescut în 2011 cu 33,6% faţă de anul precedent, în ciuda situaţiei macro-economice şi a faptului că piaţa de publicitate a continuat să scadă şi în 2011, arată un comunicat al companiei elveţiene de publishing.
Anul trecut, Ringier a fost unul dintre puţinele grupuri de publishing din România care au înregistrat profit, datorită înfiinţării unor noi linii de business, creşterii considerabile a portofoliului de clienţi ai tipografiei Ringier, dar şi a măsurilor de cost-control. În 2010, Ringier a anunţat achiziţia întregului pachet de acţiuni al Edipresse AS România, devenind astfel cel mai mare publisher internaţional din România. La sfârşitul lunii martie, publisherul elveţian a achiziţionat un pachet de 70% din eJobs Group, liderul sectiunii "Locuri de muncă" din SATI.
Afacerea Ringier din Europa Centrală a generat venituri de 274 milioane de franci elveţieni în 2011.
Grupul elvetian de media Ringier a obţinut în 2011 un profit operational (EBITDA) de 64 milioane de franci elvetieni, generând venituri totale de 1,1 miliarde de franci elveţieni, cu 9% mai mici decât în 2010. De asemenea, a investit 100 de milioane de franci elveţieni în acţiuni şi parteneriate, inclusiv DeinDeal, jobs.ch, InfrontRingier şi Edipresse România.
"Suntem mulţumiţi de rezultatele obţinute în 2011. Strategia noastră funcţionează şi vom continua să dezvoltăm Ringier într-o companie media diversificată. În 2011, veniturile şi profitul au fost mai mici decât în anul precedent din trei motive. În primul rând, declinul din domeniul tipografic. În al doilea rând, întărirea francului elveţian, situaţie în care noi suntem sensibili, dat fiind faptul că suntem o companie activă internaţional. În al treilea rând, încetinirea economică la nivel european care a început la mijlocul anului 2011(...)", a spus Marc Walder, noul CEO a