Arhitectul Şerban Ţigănaş a întocmit un proiect prin care Piaţa Avram Iancu ar putea avea trei parcări subterane ce ar crea 834 de locuri. Acesta s-a inspirat din proiectele unei fime elveţiene ce a prezentat azi, 18 aprilie, ideile sale de parking.
În sala de sticlă a Primăriei Cluj-Napoca a avut loc azi, 18 aprilie, o dezbatere legată de găsirea de soluţii pentru crearea de parcări în centrul oraşului, susţinută de firmele Skyline Parking A.G. Winterthur (Elveţia), SCAI Developer Cluj-Napoca şi Dico & Ţigănaş. „Totul a plecat de la calvarul petrecut zilnic în găsirea unui loc de parcare. Firma avea birourile în centru. Tot acolo sunt multe instituţii publice. Am început să căutăm soluţii şi aşa am dat de firma elveţiană Skyline Parking A.G. Winterthur. Compania elveţiană vine cu o soluţie modern şi potrivită pentru parking", afirmă Constantin Scutelnicu, director SCAI Developer S.A. Cluj-Napoca.
Acesta mai spune că, potrivit unui studiu european, 50-60% din circulaţia unui oraş mare este creată de persoanele care caută un loc de parcare. Scutelnicu susţine că o soluţie potrivită pentru centrul Clujului este parkingul automatizat - şoferul îşi lasă maşina şi o recuperează la ieşire - deoarece avantajele sunt multiple.
Click pe poze pentru a vedea cum vor arăta parcările subterane
În primul rând, el afirmă că construirea unui parking subteran ar costa sub 30.000 de euro, faţă de 35.000-39.000 de euro cât costă construirea unui parking clasic. „Costurile de funcţionare şi întreţinere ale parkingului subteran ar fi de 450-500 de euro pe an faţă de 1.500-1.800 de euro cât costă unul convenţional. Un alt avantaj este cel ecologic, adică faptul că are emisii reduse de CO2, dar şi că parkingul subteran nu necesită scări, ascensoare", adaugă directorul SCAI Developer.
Model elveţian
La dezbatere au fost şi reprezentanţii firme