Noua generatie i30 îşi face debutul pe piaţa locală, completând gama de clasă compactă Hyundai şi abordând noua linie tehnologică şi de design a mărcii. Integral redefinit faţă de generaţia anterioară, noul i30 hatchback se alătură compactei sedan Hyundai Elantra în competiţia specifica vânzărilor de segment C la nivel naţional.
Proiectată şi dezvoltată în cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, noua generaţie i30 reprezintă cel mai recent model Hyundai dedicat pieţei europene. Inclusiv procesul de producţie aferent noului i30 este unul pur European, fiind concentrat în Cehia, la Nošovice. Importanţa acordată pieţei europene de către producătorul corean este astfel confirmată şi pusă în practică printr-un numar tot mai mare de modele, pornind de la producţia ix35 şi ix20 în Europa şi până la dezvoltarea unui nou model de clasă CD dedicat acestei pieţe - i40 - lansat la începutul anului 2012 în România.
Noua generaţie i30 prezintă o serie de 11 culori de caroserie dezvoltate pentru piaţa europeană. Şapte dintre acestea reprezintă cele mai populare culori disponibile pentru varianta anterioară i30, în timp ce alte 4 culori suplimentare vor anima noul hatchback Hyundai.
Şase variante de motorizare pentru noul i30
Noua generaţie i30 este alimentată de o gamă vastă de propulsoare - trei diesel şi trei pe benzină - dezvoltând puteri între 90 si 135 CP. Cel mai popular motor diesel pentru i30 se anunţă a fi unitatea 1.6 VGT 'Ú-II'. Generând 110 CP la 4.000 rpm şi 260 Nm la 1.900 rpm, propulsorul cu capacitatea de 1582 cc va accelera noua generaţie i30 de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 11.5 secunde, atingând viteza maximă de 185 km/h şi consumând numai 4 litri /100 km, conform cifrelor oficiale privind ciclul de rulare mixt.
Şi motorizările pe benzină aferente noului i30 au fost setate pentru a oferi un echilibru ex