Circa 420.000 de români care au avut dificultăţi la plata facturilor de utlităţi în 2011 au ajuns pe mâna recuperatorilor de creanţe, numărul lor fiind de aproape trei ori mai mare decât cel înregistrat în anul precedent, arată cele mai recente date ale Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale (AMCC).
Cazurilor de datorii restante la companiile de utilităţi au reprezentat 7% din numărul total al debitelor externalizate sau achiziţionate de către firmele specializate în colectarea creanţelor. În 2010, ponderea acestor cazuri a fost de doar 2,3%, scrie Mediafax.
"Aceste tipuri de creanţe sunt greu de recuperat pentru că cei care au ajuns să nu poată să-şi plătească utilităţile înseamnă că au probleme grave financiare", a declarat Georg Kovacs, preşedintele AMCC.
Reprezentanţii asociaţiei ai căror membri deţin 80% din piaţa colectării de creanţe explică majorarea semnificativă a cazurilor de datorii restante la companiile de utilităţi prin faptul că din ce în ce mai multe firme din domeniu au ales să externalizeze aceste cazuri. Astfel, alte şase companii de utilităţi au ales să-şi recupereze datoriile cu sprijinul unei firme de specialitate, în timp ce numărul clienţilor din celelate sectoare a rămas constant anul trecut în raport cu 2010.
Cazurile de neplată a datoriilor în sectorul bancar au reprezentat 47% din numărul total, în scădere de la 51,8% în 2010, o reducere fiind înregistrată şi în cazul firmelor telecom, de la 36,8% la 32,9%.
Cât de profitabil este să fii recuperator
Companiile de colectare a creanţelor au recuperat anul trecut peste 383 de milioane de euro, cea mai mare parte de la persoane fizice, din datoriile de 1,8 miliarde de euro care au fost achiziţionate de la creditori sau care le-au fost externalizate de către aceştia.
Anul trecut s-a înregistrat 3,2 milioane de cazuri de restanţe la plata unor d