Seghedinul (Szeged) atrage turiştii din România şi din Serbia, dar şi din Macedonia.
Staţiunile din Ungaria de Est continuă să îi atragă pe turiştii români, ca un magnet. Motivele pentru care ei aleg să îşi petreacă vacanţele în locuri precum Jula ori Slobozia Haiducilor sunt multiple. În primul rând, este vorba de infrastructura bună. Apoi, este vorba de serviciile de calitate şi de preţurile rezonabile. Nu în ultimul rând, contează şi publicitatea pe care ungurii o fac staţiunilor lor.
În perioadă de criză, Ungaria şi-a continuat investiţiile în turism, iar acum atrage turiştii din întreaga Europă. Cel mai mare aquaparc din Europa de Sud-Est a fost inaugurat în urmă cu un an la Szeged şi a fost gândit nu numai pentru cetăţenii maghiari, ci şi pentru cei din România şi Serbia, dornici de distracţie. Deşi centrul spa a costat peste 35 de milioane de euro, preţurile practicate nu sunt exagerate. Capacitatea aquacentrului este de 3.000 de pesoane.
Lecţia ungurească de turism
În timp ce în România autorităţile au construit parcuri în sate şi săli de sport în comune cu foarte puţini copii, în Ungaria au investit în turism. În cadrul unui proiect european, la Szeged, la doar 100 de kilomteri de Arad sau Timişoara, a fost inaugurat în urmă cu un an cel mai mare aquaparc din Europa de Sud-Est. Investiţia aparţine în proporţie de 80% municipalităţii din Szeged şi a fost gândită pentru a atrage turiştii din România şi Serbia. Şi pentru că este perioadă de criză, preţurile practicate sunt oarecum normale, pentru serviciile oferite.
Pentru români, oraşul maghiar Szeged nu mai reprezintă o necunoscută, deoarece foarte mulţi au venit aici ani la rând, la cumpărături, deoarece preţurile din magazinele ungureşti erau mult mai atrăgătoare decât cele din magazinele româneşti, iar ofertele înainte de sărbători erau foarte apreciate. Acum, românii din apro