* Dumitru Beze, AIPC: Nu mă aştept ca rulajul noilor titluri să îl depăşească cu mult pe cel al titlurilor europene
* Cristian Sima, Sibex: Investitorii nu prea au şanse de câştig dintr-un eventual arbitraj
Piaţa de capital şi-a pus speranţe mari în cele cinci branduri americane aduse la tranzacţionare, la Bucureşti, începând de ieri, de firma de brokeraj "Tradeville".
Toată lumea şi-ar dori ca "Apple", "Coca-Cola", "Intel", "Bank of America" şi "Visa" să atragă noi investitori pe piaţa de capital, care să îşi arunce, în timp, privirile şi către titlurile autohtone.
"Sperăm ca iniţiativa noastră de a aduce la tranzacţionare pe sistemul BVB acţiuni ale unor companii americane de renume să fi fost una inspirată care să trezească interesul investitorilor români", a declarat Mihaela Biciu, director general "Tradeville".
Mark Gitenstein, Ambasadorul Statelor Unite ale Americii, este de părere că numărul conturilor active la bursa bucureşteană va creşte, odată cu lansarea acestor produse. Totodată, domnia sa consideră că investirorii vor avea mai multă încredere în bursă şi vor fi tot mai educaţi. Investitorii români care vor cumpăra acţiuni la companii lis-tate la bursa de la New York vor cere ca standardele de transparenţă respectate de bursa americană să fie aplicate şi la BVB, a mai declarat Mark Gitenstein.
Dumitru Beze, preşedintele Asociaţiei Investitorilor pe Piaţa de Capital (AIPC), este sceptic în privinţa succesului noilor produse: "Este un lucru bun că au fost aduse pe piaţa locală aceste titluri şi sunt convins că în special investitorii tineri vor fi tentaţi să le achiziţioneze. Totuşi, nu mă aştept ca rulajul lor să îl depăşească cu mult pe cel al companiilor europene (n.r. listate tot pe sistemul alternativ de tranzacţionare). Piaţa de capital din România are probleme fundamentale pe care se pare că nimeni nu doreşte să