Să construiești de la zero un aeroport nu este un proiect pe care să-l vedem realizat foarte des. Însă, de îndată ce se ajunge la final, întră în scenă procedurile de simulare a activității.
Înainte de inaugurarea facilității, operatorul testează extrem de amănunțit funcționalitățile proiectului astfel încât, în ziua începerii operațiunilor, să nu apară surprize așa cum s-a întâmplat la inaugurarea terminalului 5 de pe aeroportul Heathrow din Londra, de exemplu.
Totuși, cum se testează buna funcționare a unui aeroport cât 2.000 de terenuri de fotbal? Luăm ca studiu de caz Berlin-Brandenburg ce urmează a fi inaugurat în data de 3 iunie anul acesta, un nou hub important pentru operatorul german Lufthansa care a investit 60 de milioane de euro în operațiunile de pe noul aeroport.
Nemții au construit acest aeroport de la zero, în urma unei investiții de 2.5 miliarde de euro, cele două deja existente în capitala Germaniei urmând a fi închise traficului general din iunie.
Pregătirile de dinainte de inaugurare
Deși aeroportul va fi funcțional din vară, testările au început din luna noiembrie 2011 și se vor finaliza în ultima zi a lunii mai. La exercițiile de testare ia parte un număr de 10.000-15.000 de persoane aparținând companiilor de handling, operatorilor aerieni, firmelor de securitate și aeroportului. Se fac șapte module de training pentru angajați. Fiecare modul cuprinde atât o parte de teorie, cât și una de practică la fața locului. Training-urile reprezintă o provocare logistică: zilnic 30 de antrenori asigură pregătirea în aproximativ 10 seminarii ținute în 8 locuri diferite din aeroport.
În general, programul de training este efectuat pentru educarea personalului pentru noul loc de muncă. Angajații aeroportului au prioritate la exercițiile de simulare.
Cum se derulează o zi de teste la un nou