În martie 2005, Thomas Bürkle gestiona designul modelelor BMW Seria 3 break şi Seria 6 cabriolet, la vârful unei cariere care îl dusese şi pe la Mercedes-Benz, Toyota şi Volkswagen. A fost momentul în care a avut curajul să se alăture unei companii care încă îşi căuta drumul în Europa, fără a avea vreun design prin care să iasă în evidenţă. Ani de muncă mai târziu, rezultatele investiţiei sud-coreenilor în oameni se văd: lui Bürkle îi datorăm, printre altele, şi designul noului i40, o maşină de clasă medie cu care Hyundai are astăzi curajul să atace chiar liderii segmentului! Neamţul a avut şansa unică de a stabili de la zero imaginea unei mărci auto, de a-i da o filosofie proprie de design şi de a o duce acolo unde îl învăţase experienţa: alături de mărcile cele mai puternice de pe continent. Designul sculptural şi fluid al noului i40 stă mărturie că atunci când investeşti în artişti de primă mână culegi roade pe măsură. Deja sunt clienţi care aleg maşinile sud-coreene pentru cum arată, lucru de negândit în urmă cu doar câţiva ani! Dar i40 are nevoie de mult mai multe atuuri pentru a-şi face loc în clasa medie. Are ce-i trebuie?
Puternic, economic, ferm
În România avem deocamdată o singură motorizare disponibilă: un turbodiesel de 1,7 litri care dezvoltă 136 CP. Prea puţin raportat la concurenţă, însă trei lucruri diferenţiază acest propulsor: cuplul mare (325 Nm), consumul mic (5,8 l/100 km în mod real în test) şi cilindreea mică, taxată mai ieftin. Avem de-a face, aşadar, cu un motor adaptat acestei clase, care trage bine în orice segment de viteză îl pui la lucru. Nu este însă printre cele mai rapide, dar nici nu îşi propune, căci ţinuta de drum generală a maşinii este un compromis reuşit între sportivitate şi confort: avem suspensii mai degrabă ferme, dar şi o direcţie mai grea, pe măsura greutăţii ridicate a maşinii (1,62 tone la gol)