Un raport publicat de organizaţia ”Transport&Environment” contrazice afirmaţia industriei petroliere conform căreia o nouă Directivă UE va impune „costuri administrative disproporţionate” și ar putea conduce la închiderea rafinăriilor.
Directiva în discuţie are cat scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră provenite de la producerea benzinei si motorinei. Raportul, realizat de trei consultanţi independenţi din domeniu, arată că, pentru şoferi, cheltuielile administrative şi de raportare pe care le implică implementarea noilor prevederi ale Directivei pentru Calitatea Carburanţilor a UE vor reprezenta mai puţin de o jumătate de euro-cent pentru a face ”plinul” unui rezervor de capacitate medie. Raportat la un baril de ţiţei brut, aceste cheltuieli nu vor reprezenta mai mult de un euro-cent pentru un baril.
Organizaţia ”Transport&Environment”, prin instituția din România – TERRA Mileniul III – face un apel la statele membre UE să aprobe noile reglementări într-un timp cât mai scurt. „Industria petrolieră a pretins că implementarea noilor reglementări va impune costuri suplimentare de un dolar la barilul de ţiţei, fapt ce ar putea conduce la închiderea rafinăriilor, fără a aduce nicio dovadă în sprijinul acestei afirmaţii. Studiul independent, publicat recent, demonstrează însă că marea majoritate a raportărilor pe care le-ar implica noua legislaţie deja se efectuează, iar costurile suplimentare sunt neglijabile”, a afirmat Nusa Urbancic, director de programe al T&E.
În oponia oficialului, recenta propunere a Comisiei Europene reduce, de fapt, cheltuielile impuse de atingerea acestei ţinte, întrucât oferă industriei petroliere o serie de opţiuni de reducere a emisiilor, incluzând reducerea pierderilor de gaze de sondă arse, reducerea importurilor de surse cu un mare conţinut de carbon - cum ar fi ţiţeiul de şist - şi îmbunătăţirea procesel