Calea ferată Bucureşti-Constanţa este regulat scena unor incidente ce pot pune în pericol siguranţa călătorilor. Trenurile au întârzieri de până la două ore, făcând astfel ca o călătorie să dureze aproape dublu. „Pentru că fură hoţii componente“ - spune CFR-ul. „Pentru că face CFR-ul lucrări“ - spune Poliţia Transporturi.
O călătorie cu trenul între Bucureşti şi Constanţa trebuie să aibă o durată minimă 2 ore şi 32 de minute, iar durata maximă trebuie să fie de 3 ore şi 3 minute. În realitate, întârzierile sunt atât de frecvente încât fac parte din Mersul Trenurilor.
Cursă cu obstacole
Trenul soseşte la destinaţie cu 45-60-120 minute mai târziu, ajungând ca timpul călătoriei aproape să se dubleze.
„Motivul acestor întârzieri îl constituie furturile repetate pe care le înregistrăm pe linia Bucureşti – Constanţa, ca şi pe Bucureşti – Braşov. Sunt furturi îndeosebi la Constanţa şi la intrare în Bucureşti. Practic, a doua zi după ce înlocuim componentele furate, sunt sustrase din nou. Orice furt înseamnă defecţiunea instalaţiilor şi dereglarea sistemului de dirijare a traficului. Astfel că echipele de intervenţie trebuie să lucreze în paralel la repararea infrastructurii feroviare şi la înlocuirea elementelor sustrase“, explică Oana Brânzan, şeful Biroului Comunicare CFR Infrastuctură.
Poliţia infirmă
Explicaţia celor de la CFR este respinsă de Poliţia Transporturi. „Hoţii nu fură din linia curentă, ci de la liniile industriale cum este Medgidia - Negru Vodă. Acolo avem probleme, nu pe linia Constanţa - Bucureşti. Hoţii acţionează mai degrabă în apropiere de Bucureşti. Ei vor doar aparatură. Ne confruntăm zilnic cu astfel de furturi“, spune comisarul-şef Corneliu Tănase, şeful Poliţiei Transporturi Constanţa, ce răspunde de Regionala sud-est (Constanţa, Ialomiţa, Călăraşi, Tulcea).
Tănase arată care este motivul principal al