Echipa de campanie a lui Barack Obama a prezentat miercuri "Latinos por Obama" ("Hispanicii pentru Obama"), versiunea în spaniolă a campaniei menită să atragă voturile comunității hispanice.
Campania adresată latino-americanilor din SUA este susținută de șase clipuri publicitare, care vor fi emise în câteva state-cheie din SUA. Protagoniștii materialelor sunt voluntari hispanici care lucrează la campania lui Obama, informează cotidianul spaniol El Pais.
Materialele publicitare vor fi difuzate mai întâi în Florida, apoi în Nevada şi Colorado, a precizat echipa de campanie a lui Obama în cursul unei teleconferinţe, relatează AFP.
"Alegătorii latino-americani vor fi un factor decisiv în viitoarele alegeri, iar rezultatul va avea un impact de câțiva ani asupra hispanicilor", a subliniat Jim Messina, directorul de campanie al lui Barack Obama.
Într-unul dintre materiale apare și Barack Obama, care le adresează latino-americanilor următorul mesaj: "Decizia pe care o va lua țara în noiembrie va avea consecințe semnificative pentru comunitatea hispanică". "Comunitatea latino-americană este cea care înlesnește, în mare parte, recuperarea economică", a mai spus acesta.
Urmare a ponderii lor în totalul populaţiei Statelor Unite (16%), latino-americanii constituie cea mai numeroasă minoritate din această ţară. În 2008, în proporţie două treimi ei s-au pronunţat în favoarea lui Obama. Lucrurile s-ar putea schimba, pentru că actualul președinte al SUA nu și-a respectat promisiunea de a reforma sistemul de imigrări.
Mitt Romney, posibilul contracandidat al preşedintelui american la alegerile din noiembrie, se află în opoziţie în toate subiectele sensibile pentru comunitatea hispanică, cum ar fi sănătatea, învăţământul, locurile de muncă şi, mai ales, imigraţia.