Dramaturgul Esteve Soler este prezent zilele acestea la Bucureşti pentru o întâlnire cu studenţii de la UNATC care au pus în scenă, sub forma unor spectacole-lectură, trei dintre textele sale, traduse de Luminiţa Voina Răuţ.
Scriitura absurd-cinică a lui Esteve Soler are în centru valori contemporane - societate democratică, progres al lumii civilizate, generozitate şi iubire faţă de aproapele nostru -, de care discursul public abuzează prin supralicitare. Soler redefineşte lumea în care trăim pornind de la mărul contemporan al familiei biblice, de la televizoare din care ţâşnesc noii lideri, de la numărul 6 după care nu mai urmează nimic, de la ultimii astronauţi, supravieţuitori ai iubirii. Fiecare piesă este alcătuită din şapte scene independente, care abordează o temă din mai multe perspective complementare. Cele trei spectacole, „Contra iubirii" (regia Catinca Drăgănescu), „Contra democraţiei" (regia Irina Poiană) şi „Contra progresului" (regia Bobi Pricop), sunt prezentate în cadrul programului „Laboratorul de text contemporan".
Dramaturgul Esteve Soler este prezent zilele acestea la Bucureşti pentru o întâlnire cu studenţii de la UNATC care au pus în scenă, sub forma unor spectacole-lectură, trei dintre textele sale, traduse de Luminiţa Voina Răuţ.
Scriitura absurd-cinică a lui Esteve Soler are în centru valori contemporane - societate democratică, progres al lumii civilizate, generozitate şi iubire faţă de aproapele nostru -, de care discursul public abuzează prin supralicitare. Soler redefineşte lumea în care trăim pornind de la mărul contemporan al familiei biblice, de la televizoare din care ţâşnesc noii lideri, de la numărul 6 după care nu mai urmează nimic, de la ultimii astronauţi, supravieţuitori ai iubirii. Fiecare piesă este alcătuită din şapte scene independente, care abordează o temă din mai multe perspective c