Proiectele umanitare dezvoltate in intreaga lume beneficiaza de finantari de miliarde de dolari, dar problemele nu par sa-si gaseasca rezolvarea, ceea ce ne face sa ne intrebam daca banii pe care ii donam ajung acolo unde este nevoie de ei.
Oamenii ar fi mai dispusi sa doneze in situatia in care campaniile de strangere de fonduri pentru diferite cauze ar arata traseul fiecarui euro donat, precum si destinatarul real.
In acest sens, Festivalul Cannes Lions a introdus pentru editia din 2012, sectiuneaThe Grand Challenge for Communications, unde agentiile vor intra in concurs cu campanii care sa prezinte traseul banilor si nu cauza pentru care se fac donatiile.
Si asta pentru ca, dupa cum spune Adrian Botan, creative partner la McCann Erickson, in prezent, marea problema a campaniilor de strangere de fonduri este ca expun cauza, dar donatorul nu stie daca banii sunt gestionati corect si daca ajung undeva.
Adrian Botan "Este la fel ca si cu banii dati la cersetori. Nu stii daca ajung intr-un Mercedes sau chiar raman la cersetor. Campaniile inscrise pentru Cannes vor avea rolul de a arata ce se intampla cu banii, daca s-a inventat un vaccin sau s-a construit un spital, de exemplu. Astfel, donorul este pus in legatura cu cel caruia ii face donatia", a adaugat creativul de ma McCann Erikson.
La randul sau, Teodora Migdalovici, ambasador al Festivalului de la Cannes in Romania, a explicat ca noul concept de campanie umanitara, unul care arata traseul banilor,va rezolva problema prezumptiei de nevinovatie a celor care strang donatiile respective.
Este si cazul donatiilor facute pentru dotarea bibliotecilor cu calculatoare, de catre Fundatia Bill & Melinda Gates, astfel ca acestia nu stiu ce s-a intamplat cu banii respectivi si daca si-au atins scopul.
Se cer donatii, dar nu se stie ce se intampla