"Există situaţii de monopol al constructorilor auto pe segmentul reprezentat de piesele de schimb de origine vizibile"
Consiliul Concurenţei propune ca şi vânzarea produselor contrafăcute utilizate la vehiculele rutiere să fie considerată infracţiune, nu numai introducerea lor pe piaţă
Operatorii din sectorul auto propun elaborarea unui ghid unic de reglementări pentru vânzarea pieselor de schimb şi debirocratizarea procesului de omologare/certificare
Cei mai mulţi dintre constructorii auto deţin monopolul pe piaţa pieselor de schimb de origine vizibile (caroserie, unităţi iluminare, geamuri auto), impunând cumpărătorilor, încă de la achiziţia automobilelor, să efectueze reparaţiile doar la reprezentanţe auto, ameninţându-i că vor pierde garanţia dacă merg la alţi reparatori decât cei din reţeaua constructorului auto, a anunţat ieri Consiliul Concurenţei, precizând că a finalizat investigaţia pentru cunoaşterea pieţei pieselor de schimb pentru automobile.
"Mai mult, aproape trei sferturi din participanţii la sondaj au afirmat că au fost obligaţi să accepte folosirea mărcii constructorului auto în operaţiunile de service care nu fac obiectul garanţiei. Consiliul Concurenţei va sesiza Autoritatea Naţională de Protecţie a Consumatorului (ANPC) cu privire la abuzul de garanţii al dealerilor auto, acesta fiiind singura instituţie în măsură să descopere şi să sancţioneze astfel de abuzuri ale vânzătorilor de automobile. Potrivit O.G. nr.21/1992 privind protecţia consumatorilor, "libertatea de a lua decizii la achiziţionarea de produse şi servicii, fără a li se impune în contracte clauze abuzive sau care pot favoriza folosirea unor practici comerciale incorecte în vânzare, de natură a influenţa opţiunea acestora, reprezintă un drept al consumatorilor, la încheierea contractelor", a comunicat ieri Consiliul.
Aceste concluzii au fost tras