Veniturile provenite din advertisingul online au atins 31 de miliarde de dolari în 2011, potrivit unui raport realizat de Interactive Advertising Bureau (IAB).
Suma marchează o cretere de 22% în anul 2011 faţă de 2010 (26 de miliarde de dolari), informează un comunicat emis de IAB şi citat de platforma iqads.ro
Raportul lansat de IAB şi pregătit de PricewaterhouseCoopers USA (PwC USA) prezintă veniturile din ultimul trimestru al anului 2011 (9 miliarde), cu 15% mai mari decat cele ale trimestrului anterior (7,8 miliarde de dolari) şi cu 20% mai mari comparativ cu ultimul trimestru al anului 2010 (7,4 miliarde de dolari).
Veniturile provenite din mobile au crescut cu 149%, până la 1,6 miliarde de dolari în 2011 în comparaţie cu veniturile din 2010, care s-au ridicat la suma de 600 milioane de dolari. Cele provenite din digital video, parte din display advertising, au crescut cu 29% (1,8 miliarde de dolari) în 2011, faţă de suma de 1,4 miliarde de dolari din 2010.
Search-ul a adus venituri în valoare de 14,8 miliarde de dolari în 2011, care reprezintă o creştere de 27% faţă de suma de 11,7 miliarde de dolari din 2010. Display advertising-ul a adus venituri în valoare de 11,1 miliarde de dolari, crescând cu 15% faţă de suma de 9,6 miliarde din 2010. Retail advertising-ul este în continuare categoria în care se inveşteste cel mai mult şi reprezintă 22% din investiţiile in advertising ale anului 2011: 7,1 miliade de dolari comparativ cu 5,5 miliarde în 2010.
„Trecând de bariera de 30 de miliarde de dolari, industria de interactive advertising îşi confirmă locul central în media. Prin search, display, digital video, mediul online oferă o gamă largă de oportunităţi pentru branduri şi consumatoră. Odată cu proliferarea smartphoneurilor si a tabletelor este probabil ca industria mobile să continue să crească, aceste instrumente devenind cruc