● Cu lumea-n cap / Wanderlust (SUA, 2012), de David Wain; Plăcintă americană 4: Din nou pe felie / American Reunion (SUA, 2012), de Jon Hurwitz şi Hayden Schlossberg.
Ejectat din middle-class-ul metropolitan turbat de Criză şi refuzînd să se adapteze la life-style-ul bugheziei provinciale, un cuplu conjugal (Jennifer Aniston şi Paul Rudd) se refugiază într-o colectivitate neo-hippie. Toate cele trei medii sînt caricaturizate clişeistic, dar meseriaş, în comedia Cu lumea-n cap. La New York, lupta pentru menţinerea unui stil de viaţă un pic boem (mai mult soţia), dar mai mult burghez (soţul), implică frenetice conversaţii telefonice care nu se opresc nici atunci cînd unul din vorbitori e lovit de o maşină, zadarnice tentative de a le vinde mercantililor de la HBO subiecte grele de film documentar (cancerul testicular la pinguini) şi înghesuială în garsoniere cumpărate la preţuri de „miniapartamente“, care în scurt timp devin şi imposibil de achitat. Burghezia provincială e caracterizată în termeni de materialism nesimţit, tele-imbecilizare şi alcoolism.
DE ACELASI AUTOR Pitici monumentali Moştenirea lui ’68 Teatrul existenţial Griffith a murit de mult, dar trăiască Griffith!Cît despre comuna hippie, aceasta conţine absolut tot, de la un nudist la un bătrîn fondator (Alan Alda) care şi-a prăjit creierii prin 1971 şi de la zîmbete-chitare-droguri la fatwe împotriva intimităţii (nici măcar toaletele nu au uşi), a posesiunii exclusive, a aplaudatului (considerat act violent) şi a omorîtului de muşte. Cu unele dintre acestea, soţul se împacă mai greu decît soţia, care pe de altă parte se crispează mai tare ca el la ideea de amor liber. Cuplul gentil-convenţional e ameninţat aşadar cu disoluţia, dar bineînţeles că nu foarte serios, Wanderlust fiind o comedie comercială, iar Hollywood-ul fiind dintotdeauna, în cuvintele teoreticianului Raymond Bellour, şi „o