Auzit-aţi de Binoche et Giquello? Dacă nu aţi auzit, cu siguranţă aţi citit. Aţi citit chiar aici, în acest colţ, la această rubrică, când tratam centenarul naşterii lui Cioran şi mai ales licitaţia de la Paris în care se vindeau documente de început şi manuscrisele lui de tinereţe, primele sale cărţi, totul legat de România şi prea puţin sau deloc de Franţa, unde s-au vândut. Binoche et Giquello este casa pariziană de licitaţii specializate care a organizat vânzarea Cioran în care tot felul de patrioţi români s-au luptat pentru o bucăţică, reuşind doar să îi ridice preţul mult mai pragmaticului George Brăiloiu, care a luat totul, dar la de patru ori estimarea, şi a donat Academiei Române aceste hârtii esenţiale pentru demnitatea şi istoria gândirii româneşti. Fiind singurii care au aruncat un ochi şi în catalogul licitaţiei, am descoperit un univers la îndemână, tot felul de minunăţii de-ale marilor nume ale suprarealismului, la loc de cinste fiind acest fenomen pe care nu îl înţelegem şi-l demonetizăm de câte ori îl prindem prin ograda noastră, avangarda românească. Cu vreo două săptămâni în urmă, firma cu nume de cuplu de detectivi poznaşi din filme cu succes prin anii '70, Binoche et Giquello, a avut două seri succesive de vânzări în care abundă nume ca Gherasim Luca, Victor Brauner, Ilarie Voronca, Jules Perahim, egali în drepturi de posteritate cu alţi prezenţi, Apollinaire, Aragon, Andre Breton, Giorgio de Chirico, Jean Cocteau, Dali, Marcel Duchamp, Paul Eluard, Max Ernst, Man Ray, Miro, Mucha.
S-au vândut multe cărţi şi publicaţii pentru că avangarda are această trăsătură mediatică, savoarea publicaţiilor aparte, făcute dintr-o nebunie de grup, ca o rupere de zăgazuri, de o genialitate vecină cu inocenţa copilăriei. O colecţie de excepţie a revis-tei "Alge", celebra "revistă de artă modernă" din perioada 1930-1931, primele 7 numere, adică prima serie c