"Este nevoie de un astfel de registru, că noi ne lovim de toate lucrurile acestea. Era cazul după 20 de ani să începem să intrăm într-o ordine de drept a străzilor şi a numerelor. Asta înseamnă consfiinţirea proprietăţii atunci când este cazul, asta înseamnă că poţi să găseşti la adresă cetăţeanul, asta înseamnă economie de timp şi bani şi o civilizaţie la nivelul anilor pe care îi trăim. S-a menţinut această dezordine intenţionată în sensul că în perioade din acestea de nebunie generală, când nu se respectă niciun fel de regulă, fiecare şi-a desenat cum a vrut proprietatea lui! Uite că nu se mai poate! Administraţia este uşurată, pentru că ştie că acolo, la adresa respectivă, unii au decedat, alţii s-au născut, acolo trăiesc de 10 ani sau moştenesc o parte din proprietate", ne-a declarat primarul general Sorin Oprescu.
De altfel, timpul pentru intervenţia în caz de urgenţă a pompierilor sau a ambulanţei se va scurta, deoarece vor avea în timp real informaţii despre adresa la care trebuie să ajungă.
"Orice implicată în asigurarea urgenţei în momentul în care apare prima urgenţă îşi pune prima întrebare: unde este? Sigur că nu totdeauna se ajunge uşor la aceste urgenţe, de cele mai multe ori pentru că nu putem găsi în timp real adresa pe care o căutăm. De aceea, pentru noi, un astfel de registru este un lucru extraordinar, trebuie să ţinem cont că la noi este vorba de viaţa omului", a declarat Alis Grasu, şefa de la Ambulanţa Bucureşti.
Realizarea Registrului Electronic Naţional al Nomenclaturilor Stradale, de către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, trebuie făcută în 20 de luni, iar o parte din banii necesari realizării vin din fonduri europene.
"Este nevoie de un astfel de registru, că noi ne lovim de toate lucrurile acestea. Era cazul după 20 de ani să începem să intrăm într-o ordine de drept a străzilor şi a numerel