Culoarea are un impact foarte mare asupra modului de înţelegere a materiilor şcolare de către elevi, arată un studiu comandat de Xerox şi efectuat online în Statele Unite de compania de cercetare Harris Interactive.
Culoarea lipseşte, în mod surprinzător, din materialele de curs ale elevilor, arată studiul efectuat în rândul elevilor de la clasa a 3-a până la a 12-a. Şapte din zece elevi au observat ca în materialele didactice apar foarte puţine grafice color (69%) şi imagini color (72%).
Cei mai mulţi elevi cred că imaginile color sau cuvintele fac activităţile de la şcoală mult mai interesante (77%), iar temele pentru acasă mult mai distractive (70%). Respondenţii au spus că materialele color sunt foarte eficiente la materiile dificile, 58% spun că ar învăţa mai mult la ştiinţe dacă materialele ar fi colorate. Aceştia cred că pot învăţa mai mult cu ajutorul unor materiale color - la ştiinţe (58%), studii sociale (43%) şi matematică (43%).
Mai mult, 85% dintre cadrele didactice spun că este mult mai uşor să obţină fonduri pentru materiale/dispozitive care au efecte pozitive asupra activităţii de învăţare. 53% dintre cadrele didactice sunt de părere că culoarea îmbunătăţeşte activitatea de învăţare şi ajută în reţinerea informaţiilor/ memorarea datelor.
Studiul a fost efectuat online în Statele Unite de Harris Interactive în numele Xerox, în perioada 16-28 noiembrie 2011, pe un eşantion de 1.002 de elevi din clasa a 3-a până la a 12-a.
Seria de echipamente multifuncţionale color Xerox ColorQube se adaptează perfect nevoile şcolilor în materie de culoare, eficienţă şi costuri. Dotate cu planurile tarifare Hybrid Color Pricing, care permit plata în funcţie de cantitatea de culoare imprimată pe pagină, ele fac economii semnificative de costuri, atunci când se folosesc cantităţi variabile de culoare pe pagină. Cu ajutorul lor, şcolile po