Prin punctele mobile, persoanele din zonele izolate vor primi actele mult mai repede.
Mai multe puncte mobile pentru colectarea şi onorarea cererilor de paşapoarte electronice vor fi înfiinţate, zilele acestea, în Oradea, Sălaj, Suceava, Rădăuţi, Botoşani şi Iaşi.
Şeful Direcţiei Generale de Paşapoarte, chestorul Aurel Sime, a vorbit, pentru EVZ, despre eficienţa acestei campanii şi despre următorul proiect: imprimarea unui nou tip de paşaport temporar.
EVZ: De ce a fost nevoie de astfel de puncte mobile?
Aurel Sime: Au fost depuse cereri în foarte multe zone în care solicitanţii erau nevoiţi să se deplaseze la mulţi kilometri distanţă pentru a-şi face un paşaport. Prefectura şi autorităţile locale au înregistrat aceste cereri şi, în zonele în care acest număr a fost mai mare, am decis să ne deplasăm noi pentru a-i ajuta pe cetăţeni.
Concret, ce înseamnă punct mobil?
Este o caravană cu doi angajaţi de la Paşapoarte. Ei vor avea un mic birou pe care autorităţile locale îl vor pune la dispoziţie. Practic, în birou sunt necesare o priză, lumină, o masă de lucru şi două scaune. Aparatura noastră poate fi instalată în 10 minute.
Cei doi angajaţi vor prelua cererile, imaginile de la solicitanţi şi amprentele. Precizez că putem onora doar cererile pentru paşaportul electronic, pentru a avea timpul necesar să personalizăm acest act.
Se percepe un alt preţ pentru acest serviciu?
Nu, preţul nu va fi modificat. Va costa tot 276 de lei şi va fi eliberat în 14 zile lucrătoare.
Cine îl eliberează?
După două săptămâni, ace eaşi echipă va aduce persoanei solicitante şi actul. Nu va trebui să se deplaseze după el.
Care va fi programul în acest punct?
De regulă, se lucrează şapte ore pe zi, dar programul îl va face şeful de serviciu şi îl va prelungi dacă este nevoie.
Cum vor afla cei interesaţi că îşi pot f