Agenţia de marketing mobil Syscom Digital a realizat o analiză despre aplicaţiile mobile, comparând piaţa de la noi cu cele mai dezvoltate din afară.
În România sunt descărcate în medie 4-5 aplicații pe un device mobil. Prin comparație, americanii au în medie 23 de aplicații mobile instalate pe smartphone-uri, în timp ce japonezii ocupă primul loc în topul internațional cu o medie de 45 de aplicații. Germania, Marea Britanie, Franța, Italia și Spania sunt în topul țărilor europene cu cel mai ridicat grad de utilizare a aplicațiilor pe platformele mobile.
Specialiștii internaționali estimează că până în 2015 vor fi descărcate, în toată lumea, aproape 100 de miliarde de aplicații mobile, iar piața globală va ajunge la 25 de miliarde dolari.
“În privința aplicațiilor, România este la început de drum, atât în ceea ce privește consumul de aplicații, cât și în ceea ce privește dezvoltarea de aplicații pentru end-useri și marketeri. Aplicațiile mobile dezvoltate pentru piața românească generează vânzări absolut marginale, peste 90% dintre utilizatori preferând să descarce doar aplicații gratuite”, spune Maia Novolan, director general Syscom Digital, agenție de marketing mobil și interactiv care utilizează aplicații mobile de ultimă generație în campanii de comunicare.
La nivel global se așteaptă ca aplicațiile mobile să genereze venituri semnificative; utilizatorii ar putea cheltui, până la sfârșitul acestui an, 16 miliarde dolari pentru aplicații folosite pe platforme mobile. Aproximativ 2.000 de aplicații sunt introduse în ecosistemul smartphone-urilor în fiecare zi, iar în prezent numărul total a ajuns la circa un milion de aplicații în platformele Apple, Android, BlackBerry și Windows.
În Appstore găsim la ora actuală peste 400 de aplicații românești și un număr aproape similar de aplicații îl găsim și pe pi