Vanzarile de caramizi din Romania ale grupului austriac Wienerberger au scazut in valoare, dar s-au majorat usor in volum anul trecut, prognoza pentru 2012 indicand o stagnare a cantitatilor vandute.
"In 2011 volumele au fost foarte putin mai mari decat in 2010, dar veniturile nu au urmat aceeasi tendinta, din cauza presiunii pe care si noi si toti ceilalti furnizori de materiale de zidarie, indiferent ca vorbim despre caramida sau pe BCA, au avut-o pe piata", a declarat Corneliu Fecioru, member of the board Sales & Marketing la Wienerberger Sisteme de Caramizi, conform Mediafax.
Fecioru, fost manager in cadrul Lafarge, Gebruder Weiss si Ceramica, a preluat conducerea pozitia de administrator al Wienerberger la jumatatea lunii ianuarie.
El nu a oferit detalii privind valoarea vanzarilor, precizand ca avansul in volum nu s-a regasit in venituri din cauza scaderilor de pret.
Potrivit raportului financiar al Wienerberger, lider mondial in productia de caramizi, veniturile din Romania si-au injumatatit anul trecut ponderea in totalul celor generate de grup, de la 2% la 1%. Veniturile grupului au avansat cu 16% in 2011, de la 1,74 miliarde euro la 2,02 miliarde euro, dar in conditiile diminuarii ponderii business-ului local, cele din Romania au scazut de la 34,8 milioane euro in 2010 la 20,2 milioane euro in 2011.
Grupul este prezent in Romania si prin alte companii, precum Tondach (tigla ceramica), Semmelrock (pavele din beton) si Pipelife (sisteme de conducte).
Potrivit datelor de la Ministerul de Finante, Wienerberger Sisteme de Caramizi a raportat in 2010 afaceri de 117,9 milioane lei (28 milioane euro).
"Scenariul nostru cel mai plauzibil este sa fim la nivelul volumelor din 2011. E un scenariu realist, in care nu suntem nici prea optimisti, nici prea pesimisti. Incercam sa fim la un volum comparabil cu 2011. (…) Anul a