In Romania sunt descarcate in medie 4-5 aplicatii pe un device mobil, in timp ce Germania, Marea Britanie, Franta, Italia si Spania sunt in topul tarilor europene cu cel mai ridicat grad de utilizare a aplicatiilor pe platformele mobile.
Prin comparatie, americanii au in medie 23 de aplicatii mobile instalate pe smartphone-uri, in timp ce japonezii ocupa primul loc in topul international cu o medie de 45 de aplicatii.
"In privinta aplicatiilor, Romania este la inceput de drum, atat in ceea ce priveste consumul de aplicatii, cat si in ceea ce priveste dezvoltarea de aplicatii pentru end-useri si marketeri. Aplicatiile mobile dezvoltate pentru piata romaneasca genereaza vanzari absolut marginale, peste 90% dintre utilizatori preferand sa descarce doar aplicatii gratuite", a declarat Maia Novolan, director general Syscom Digital, agentie de marketing mobil si interactiv.
Piata globala va ajunge la 25 mld. $ in 2015
Specialistii internationali estimeaza ca pana in 2015 vor fi descarcate, in toata lumea, aproape 100 de miliarde de aplicatii mobile, iar piata globala va ajunge la 25 de miliarde de dolari.
La nivel global, utilizatorii ar putea cheltui, pana la sfarsitul acestui an, 16 miliarde de dolari pentru aplicatii folosite pe platforme mobile.
Aproximativ 2.000 de aplicatii sunt introduse in ecosistemul smartphone-urilor in fiecare zi, iar in prezent numarul total a ajuns la circa un milion de aplicatii in platformele Apple, Android, BlackBerry si Windows.
In Appstore gasim la ora actuala peste 400 de aplicatii romanesti si un numar aproape similar de aplicatii il gasim si pe piata dedicata platformelor Android. Numarul acestora creste de la zi la zi si se estimeaza ca pana la sfarsitul anului vor fi de 5 ori mai multe decat in prezent, potrivit Syscom Digital.
"Daca la partea