Indiferent dacă optează pentru program normal de şcoală, pentru sistemul „after school“ sau pentru alternativa educaţională „step by step“, părinţii ar trebui să ştie încă de la început care este specificul acestora.
Părinţii care au cu cine să-şi lase copiii acasă după-amiaza îi pot înscrie la clase de învăţământ primar de masă unde se predă după modelul tradiţional. În acest sistem, copilul asimilează normele societăţii civilizate prin reproducerea sistemului socio-cultural existent. Acolo, elevii încep cursurile la ora 8.00 şi termină la 12.00. Cursurile se desfăşoară în sistem tradiţional, după orarul stabilit.
„«After school» este un program de supraveghere a copiilor“
Părinţii care nu au cu cine să-şi lase copiii pot opta pentru clasele cu „after school“. „În şcoli, programul «after school» se organizează la cererea părinţilor. Copiii stau la şcoală în intervalul orar 8.00 - 16.00. În primele patru ore parcurg activităţi de predare-învăţare la fel ca în învăţământul primar de masă, iar la prânz beneficiază de asistenţa unui învăţător pentru a-şi face temele. «After school» este practic un program de supraveghere a copiilor în intervalul orar 12.00-16.00, când părinţii nu sunt acasă“, a declarat Vasile Voinescu, inspector de ştiinţe socio-umane şi alternative educaţionale în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj. De asemenea, la prânz, micuţii primesc o masă, al cărei cost este suportat de părinţi.
„Step by step“ este o alternativă la educaţia tradiţională
O alternativă educaţională la învăţământul primar de masă şi la programul „after school“ este programul „step by step“. În acest sistem, predarea este orientată în funcţie de necesităţile copilului. Învăţarea se face prin descoperire individuală, acceptându-se şi încurajându-se moduri personale de a înainta în formarea deprinderilor şi în cunoaştere