"Din păcate, deşi numărul românilor care îşi cumpără smartphone şi descarcă aplicaţii pe mobil este în creştere, piaţa locală încă nu este suficient de mare pentru a genera venituri suficient de mari din vânzarea de aplicaţii pentru mobil sau din reclamele afişate", spune Dan Vîrtopeanu, fost director general al Voxline Communication, care în prezent este consultant în mobile marketing şi plăţi mobile. El este unul dintre speakerii care vor participa săptămâna viitoare la ZF Mobilio-Apps & Business Forum, un eveniment care are drept temă centrală evoluţia pieţei locale de aplicaţii pe mobil şi modalităţile prin care dezvoltatorii locali pot profita de oportunităţile create de explozia vânzărilor de mobile inteligente.
Conform unui studiu derulat cu dezvoltatori de pe tot globul şi publicat în aprilie de Evans Data Corp, doar 26% dintre cei implicaţi în dezvoltarea de aplicaţii pentru mobil câştigă suficient de mulţi bani din această activitate. Marea majoritate a celor care se ocupă de aplicaţiile pentru mobil o fac în timpul lor liber (41% din respondenţi fiind angajaţi ca dezvoltatori de software, 22% sunt angajaţi în alte departamente, dar au abilităţi tehnice, iar restul sunt studenţi sau proaspăt absolvenţi).
Vîrtopeanu este de părere că dezvoltatorii care vor aborda piaţa românească şi vor putea rezista, finanţându-şi activitatea din alte surse, vor avea de câştigat pe termen lung. "Pentru cei care doresc să câştige bani mai repede există totuşi opţiuni. Una ar fi dezvoltarea de aplicaţii pentru piaţa globală, unde potenţialul de a genera venituri este mult mai mare."
Folosirea aplicaţiilor pentru mobil de către companii în activităţile de marketing sau chiar de vânzări reprezintă o altă opţiune pentru dezvoltatorii de aplicaţii de pe piaţa locală. "În domeniul vânzărilor avem exemplul recent al companiilor de taxi care au introdus comenzile