Un pilot al Jetstar a fost nevoit să abandoneze aterizarea pe aeroportul din Singapore după ce şi-a dat seama în ultimul moment (avionul se afla la circa 120 de metri de sol) că a uitat să lase trenul de aterizare.
Şoferii ştiu deja că unul dintre cele mai periculoase obiceiuri este de a scrie mesaje la volan. Deci, în cazul piloţilor de avioane, afirmaţia poate părea şi mai raţională, mai ales când sunt la manşă. Presupunerile nu sunt întotdeauna reale însă.
Un pilot al Jetstar a fost nevoit să abandoneze aterizarea pe aeroportul din Singapore după ce şi-a dat seama în ultimul moment (avionul se afla la circa 120 de metri de sol) că a uitat să lase trenul de aterizare, relatează AP. Scuza sa: a fost distras de un mesaj care i-a intrat în căsuţa poştală a telefonului. Incidentul a avut loc pe 27 mai 2010, pe un aparat de zbor Airbus A320, de 220 de locuri. Biroul pentru Siguranţa Transportului din Australia a publicat însă abia acum rezultatele investigaţiei. Iar căpitanul uituc nu era un începător, avea peste 13.000 de ore de zbor la activ, în timp ce copilotul avea 4.000 de ore.
Potrivit rezultatelor anchetei, copilotul a închis sistemul automat de pregătire a aterizării. În acest moment, telefonul căpitanului a început să scoată sunete. Pilotul ar fi încercat să-l oprească, dar nu a reuşit să îl deblocheze în timp util.
Pe măsură ce avionul cobora, nimeni nu şi-a dat seama că trenul de aterizare nu era coborât. Copilotul s-a uitat la instrumentar şi a văzut că "ceva nu era tocmai în ordine", dar nu ştia ce anume.
La circa 250 de metri de sol, avionul a declanşat o alertă că trenul nu fusese coborât. Căpitanul a încercat să facă mişcarea, dar avionul era deja prea jos pentru a mai putea face manevra. La circa 120 de metri de sol, pilotul a ales să abandoneze aterizarea şi să ridice din nou avionul. La a doua încercare, a aterizat fără p