"Daca 90% dintre romani nu cred in sistemul de achizitii publice din Romania, cum ar putea crede atunci investitorii americani?".
Franc, tipic americaneste, ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein, a pus punctul pe "i" acum cateva zile, in privinta implicarii firmelor din tara pe care o reprezinta in licitatiile organizate de statul roman. Altfel zis, asteptam ca altii sa vina si sa puna umarul la bunul mers al trebilor prin Romania in anumite domenii, in vreme ce noi suntem fie debusolati, fie neincrezatori, fie de-a dreptul dezinteresati de respectivele domenii. Observatia de mare finete a lui Gitenstein e valabila nu doar la nivelul afacerilor facute pe picior mare, ci si la nivelul afacerilor mai mici, al afacerilor de familie sau al celor sezoniere.
Rupta din tortul generos al turismului, felia vacantei de Paste inseamna pentru Romania, totalizat, o afacere cu multe zerouri in coada. Atata doar ca, mereu in anii din urma, felia e infulecata de operatorii turistici din sudul Romaniei, bulgari mai ales, dar si greci sau ciprioti, si nu de proprietarii romani de pensiuni, care au pus bazele unui turism autentic in Ardeal, in Bucovina sau Maramures, si care se confrunta, dupa venirea crizei, cu lipsa acuta a vizitatorilor. In vreme ce Marginimea Sibiului, varf de lance al unui turism rural, care se preteaza atat de bine la o vacanta prilejuita de sarbatorile pascale, a trebuit sa se multumeasca cu un grad de ocupare de cel mult 40% din capacitatea de cazare, statiunile din Bulgaria au gazduit mii de turisti romani, inspre 10.000, conform unor surse din industria turistica. Practic, peste 60% dintre cei care au ingrosat veniturile operatorilor din tara vecina in zilele trecute au fost romani. Asta inseamna, oricum o iei, cateva milioane de euro pierdere, pentru piata turistica interna, in numai un week-end! Romania are cultura, traditii si obie