Arta contemporană continuă să piardă teren, în pofida faptului că la Casele de licitaţii ofertele abundă în lucrări de pictură, sculptură, desen, semnate de artişti contemporani din toate generaţiile. Numai că, în afara câtorva nume consacrate, a căror cotă încă se menţine de la declanşarea crizei financiare - precum Constantin Piliuţă, Sorin Ilfoveanu, Ştefan Câlţia, Sabin Bălaşa, Ion Alin Gheorghiu, Viorel Mărginean, Vasile Grigore ş.a., restul este tăcere. Şi aşteptare. Cu alte cuvinte, actorii pieţei de artă acceptă să intre, cu toate forţele, în jocul pur comercial al momentului. Lucrurile sunt simple: un nume cunoscut, asemenea celor amintite, bine vândut, ieri, va fi "rulat", pe piaţa bunurilor culturale, în următoarele luni (sau ani!) la preţuri duble, poate chiar triple.
Licitaţia de joi, 26 aprilie, aduce, iată, o lucrare de Constantin Piliuţă - "Cina cea de taină" (ulei pe pânză, realizat în 1969) în viziune modernă, estimată între 6.000 şi 7.000 de euro. La o mică diferenţă, sub acest preţ, vor mai intra în licitaţia amintită, lucrări de: Marcel Guguianu, bronzul turnat "Ciocârlia", la 5.500-6.500 de euro; Sorin Ilfoveanu, "Păunul negru", acryl pe pânză, datat 2010, evaluat la 5.000-5.500 euro, şi Ştefan Câlţia, cu lucrarea în ulei pe lemn, "Alegorie", datată 2011, estimată între 4.500 şi 5.000 euro.
Cu totul altfel stau lucrurile la secţiunea "artă clasică". Îşi vor disputa supremaţia trei nume importante ale artei româneşti din primele decenii ale secolului al XX-lea: Gheorghe Petraşcu ("Femeie la malul mării" - 17.000-22.000 de euro), Camil Ressu ("Maternitate" - 13.500-15.000 de euro) şi Nicolae Tonitza ("Sena la Courbevoie" - 7.000- 8.000 de euro). În cadrul aceleiaşi licitaţii, publicul ataşat de valorile artei religioase va avea posibilitatea să intre în posesia unor icoane de secol XIX şi XX - "Maica Domnului cu Pruncul" sau "Sfân